Jak proměnit pregraduální přípravu učitelů? : inspirace ze zahraničí a vize pro ČR

Druh
Popis

autor Kateřina Cohnová, který otiskl časopis Řízení školy : odborný měsíčník pro ředitele škol Praha, roč. 18, č. 6 (2021), s. 29-30.

Příprava učitelů je jedním z klíčů ke kvalitě vzdělávacího systému, protože formuje identitu a kompetence budoucích učitelů, a tak významně ovlivňuje průběh výuky. Autorka textu je členkou týmu programu pro budoucí učitele - Učitel naživo, kde byla provedena rešerše pěti zahraničních systémů přípravy učitelů (Rakousko, Anglie, Finsko, Švédsko a Estonsko) a v kontextu reformy pregraduální přípravy chystané MŠMT na období 2021-2023 předkládá vizi její proměny. Její úplné znění je dostupné na https://www.ucitelnazivo.cz/fil….