Literární výchova očima žáků 2. stupně ZŠ = Literary education in the perspective of pupils at lower-secondary school

Druh
Popis

autoři Jaroslav Vala, Lenka Nosková, Renáta Franěcová, který otiskl časopis Český jazyk a literatura, roč. 71, č. 3 (2020/2021), s. 122-127.

Autoři předkládají výsledky svého kvalitativního výzkumu, jehož cílem bylo sledovat žákovské prekoncepce ve výuce literární výchovy u starších žáků (11-15 let) formou analýzy audionahrávek ohniskových skupin. Výzkum byl realizován v osmi třídách dvou základních škol (40 žáků) v Moravskoslezském a Zlínském kraji. Je popsána metodologie výzkumu a tři sledované oblasti: literatura jako prostředek sdílení, vztah ke čtení, hodnocení náplně hodin. Z výsledků vyplývá, že pro žákův přístup k literární výchově je klíčovým faktorem osobnost učitele a jeho pojetí výuky.