Dramatická výchova ve výuce prvopočátečního čtení a psaní

Druh
Popis

autor Markéta Schätzelová, který otisk časopis Komenský : časopis pro učitele základní školy, roč. 146, č. 2 (prosinec 2021) (2021/2022), s. 39-44.

Cílem článku je seznámení s možnostmi využití dramatické výchovy ve výuce prvopočátečního čtení a psaní analyticko-syntetickou metodou v přípravném období v 1. ročníku základní školy. Tomuto tématu se autorka věnovala ve své diplomové práci, v jejímž rámci vytvořila výukový program Putování za princeznou Salemipou. V předloženém článku představuje charakteristiku programu a popisuje podrobné scénáře první a poslední lekce programu. Devět výukových scénářů odpovídá devíti písmenům, se kterými se žáci seznamují (s, l, m, p, a, e, i, o, u = Salemipou).