Mezinárodní školy v Brně v kontextu české vzdělávací politiky

Druh
Popis

autor Ntite Orji Kalu, který otiskl časopis Komenský : časopis pro učitele základní školy, roč. 148, č. 3 (duben 2024) (2023/2024), s. 24-27.

Studie se zaměřuje na český školský zákon z roku 2004 a jeho aplikaci ve vztahu k mezinárodním školám v Brně (International School of Brno, American Academy of Brno). Její výzkum prezentuje závěry z polostrukturovaných rozhovorů s členy vedení těchto škol, kteří vyjadřují negativní zkušenosti s českým vzdělávacím systémem a navrhují integraci mezinárodních škol do oficiálního vzdělávacího systému. Výsledky rozhovorů ukázaly hlavní rozdíly mezi mezinárodními a českými školami (odlišné osnovy a filozofie), roli mezinárodních škol v českém vzdělávacím systému (nabízejí odlišný způsob výuky a možnost studia v zahraničí) a výzvy, jako je opakovaná akreditace a omezený přístup k vládním financím z důvodu odlišného vyučovacího jazyka.