autoři Barbora Čalkovská a Jana Pechancová, který otiskl časopis Školní poradenství v praxi : nový odborný časopis pro poradenské pracovníky, roč. 11, č. 4 (2024), s. 4-6.
Článek se zaměřuje na důležitost plynulé a efektivní podpory pro žáky a studenty s různými specifickými potřebami při jejich vzdělávací cestě. Prostřednictvím příběhu studenta Saši, který prochází celým vzdělávacím systémem od mateřské školy až po vysokou školu, autoři demonstrují, jak může být podpora žáků/studujících rozmanitá a individuálně přizpůsobená. Článek poukazuje na výzvy, kterým čelí žáci s poruchami učení, a zdůrazňuje význam integrace podpůrných opatření nejen na střední škole, ale i na vysoké škole. Důležitou součástí je propojení poradenských služeb napříč vzdělávacími stupni, aby byla zajištěna kontinuita podpory a rozvoj funkčních strategií.