Výuka moderních dějin České republiky v základních a středních školách potřebuje atraktivnější metody a formy

Druh
Popis

autor Zdeněk Modráček, který otiskl časopis Informační bulletin ČŠI, roč. 2024, č. 1 (únor) (2024), s. 4-5.

Zpráva je analýzou výuky moderních dějin v základních a středních školách v České republice. Posuzovala, jak jsou současné metody efektivní, a navrhuje, jak by mohly být vylepšeny. Výsledky testů, které zahrnovaly více než 30 úloh s různými typy odpovědí, ukazují, že mnoho žáků dosáhlo pouze minimální nebo nedostatečné úrovně znalostí moderních dějin. Nejlepší výsledky vykazovali žáci gymnázií, zatímco nejhorší výkony podávali žáci nematuritních oborů. Sociálně-ekonomický status (SES) rodičů má také vliv na výsledky žáků, přičemž děti z rodin s vyšším SES dosáhli lepších výsledků.