Brussels : Education, Audiovisual & Culture Executive Agency, [2019].
Jakou roli hraje vysokoškolské vzdělávání při řešení uprchlické krize? Mnoho žadatelů o azyl a uprchlíků vstupujících do Evropy v roce 2015 a 2016 bylo v typickém vyšším věkovém rozmezí a bylo zapsáno do univerzitních programů ve své domovské zemi. Možnost pokračovat ve studiu, může být prospěšné jak pro jednotlivce, tak pro hostitelské země, možnost integrovat lidi, kteří unikli velkému konfliktu, kteří mohou být traumatizováni a kteří mohou mít nedostatek jazykových a jiných dovedností. Zjistíte, že ve většině zemí neexistuje v této věci žádný konkrétní politický přístup a že pouze šest systémů vysokoškolského vzdělávání monitoruje integraci žadatelů o azyl a uprchlíků do jejich institucí. Dobré postupy však lze nalézt v několika zemích v otázkách, jako je uznávání nezdokumentovaných kvalifikací, podpora jazykového vzdělávání, poskytování finanční podpory a osobní poradenské služby.