Formativní hodnocení dětí - možnosti, pozitiva, limity a praxe

Druh
Popis

autor Lenka Polášková, který otiskl časopis Poradce ředitelky mateřské školy : aktuální informace a praktické rady pro řízení mateřské školy, roč. 9, č. 10 (červen 2020) (2019/2020), s. 32-34.

Formativní hodnocení není srovnávání žáků mezi sebou, ale je zaměřeno na dosahování učebních cílů každého z nich. Jeho přínosem je užitečná informace o výsledcích žáka v průběhu vzdělávacího procesu. Do tohoto procesu má být zapojeno dítě samotné. Nevýhodou je, že nelze počítat s rychlým efektem, a obtíže často způsobuje i přístup rodičů (ptají se "Co jsi dostal?" místo "Co ses naučil?"). Tipy na dorozumívací metody komunikace žáka s učitelem - barevné kelímky, semafory, smajlíci. Uveden je dotazník podnětného prostředí - mapování prostředí pro aplikaci formativního hodnocení. Žák se musí naučit používat sebereflexi.