Hodnocení žáků v tělesné výchově na 1. stupni základních škol

Druh
Popis

autoři Martin Dlouhý, Romana Luňáková, Irena Svobodová, který otiskl časopis Tělesná výchova a sport mládeže : odborný časopis pro učitele, trenéry a cvičitele, roč. 86, č. 3 (2020), s. 7-14.

V souvislosti s rostoucí prožitkovou tendencí na úkor výkonnostní úrovně vyvstává otázka vlastního hodnocení žáků v tělesné výchově. Úvodní část článku se pokouší odpovědět na otázky, co zahrnout do hodnocení, proč se má žák hodnotit a jak. Následuje přehled způsobů, forem a metod hodnocení převládajících u učitelů ve vztahu k žákům 1. stupně základní školy. Autoři uvádějí výsledky regionální studie. Výzkumný soubor byl tvořen učiteli 1. stupně ZŠ v Královéhradeckém kraji (67 škol). Výsledky dotazníkového šetření jsou rozčleněny do tematických částí, převedeny do podoby grafů a okomentovány.