Možnosti podpory a rozvoje intelektově nadaných dětí ve škole

Druh
Popis

autor Andrea Štefáčková, který otiskl časopis Školní poradenství v praxi : nový odborný časopis pro poradenské pracovníky Roč. 7, č. 4 (2020), s. 26-28

V předchozích číslech časopisu se autorka věnovala typickým charakteristikám tzv. MiND dětí (mimořádně a nadprůměrně intelektově nadané dítě), jejich včasné identifikaci, diagnostice i možným potížím, které z intelektového nadání mohou plynout. V předloženém článku přibližuje některé možnosti podpory MiND dětí přímo ve škole. Podpora rozvoje kognitivních dovedností spočívá v zadávání náročnějších a komplexnějších úkolů. Velmi důležitá je podpora rozvoje tzv. měkkých dovedností - rozvíjení schopnosti učit se a překonávat překážky, rozvoj schopností skupinové práce, rozvoj motivace. Další možností podpory je využití pomůcek, možnost akcelerace vzdělávání, nedílnou součástí podpory je i adekvátní přístup k MiND dětem (respekt k jejich potřebám a názorům). Poradenství poskytuje nadační fond Qiido.