O paradoxu středoškolské výuky českého jazyka a literatury = on a paradox of teaching Czech language and Literature at secondary schools

Druh
Popis

autor Stanislav Štěpáník, který otisk časopis Český jazyk a literatura Praha, roč. 70, č. 3 (2019/2020), s. 105-111.

Na základě závěrečných reflexí souvislé pedagogické praxe studentů učitelství se autor zamýšlí nad výukou českého jazyka a literatury na středních školách. Písemné reflexe odevzdalo 45 studentů 2. ročníku navazujícího magisterského studia a hodnotili v nich průběh praxe a své působení během ní. Názory jsou utříděny do tří skupin, jež autor považuje z hlediska výuky středoškolské výuky češtiny za příznačné: 1) motivace středoškoláků, 2) obsahové hledisko středoškolské výuky, 3) metodické hledisko. Autor rozebírá jednotlivé oblasti výuky a základní paradox vidí v tom, že si učitelé sami kladou své vlastní "učitelské bariéry".