Překlad ve výuce češtiny jako cizího jazyka : případová studie

Druh
Popis

autoři Ludmila Červinková Machátová, Tiziana D'Amico, který otiskl časopis Nová čeština doma a ve světě, roč. 2021, č. 1 (2021), s. 21-28.

Článek se věnuje možnostem překladu ve výuce češtiny jako cizího jazyka v monolingválních třídách a blíže se zaměřuje na projektovou výuku, využití překladu v rámci rozvíjení schopnosti řešení problémů (tzv. problem-solving activity) a práci s transferovými chybami. Dříve využívanou gramaticko-překladatelskou metodu považují autorky za přežitou a poukazují na to, že překlad je možno využívat nejen jako metodu zdokonalování si lingvistických znalostí, ale i různých sociokulturních dovedností. Tyto závěry jsou založeny na konkrétní zkušenosti z překladatelského workshopu, který se od roku 2016/17 koná na Univerzitě Ca'Foscari v italských Benátkách.