Jak podpořit nově nastupující začínající učitelky a učitele?

Druh
Popis

autoři Jana Fryzelková, Hana Kuzníková, Radka Plecháčková, Petra Yakubov, který otiskl časopis Řízení školy : odborný měsíčník pro ředitele škol, roč. 19, č. 12 (2022), s. 32-33.

Výsledky šetření MŠMT ukazují, že 65 % začínajících učitelů buď nemá přiřazeného uvádějícího učitele, nebo je jeho podpora nedostatečná. Z pohledu začínajících učitelek je napsán předložený článek, kde autorky prezentují potřeby nových začínajících učitelů. Vymezují pojem začínající učitel, popisují, jak probíhá podpora nováčka ve většině škol a ze své vlastní praxe (bývalé i současné) uvádějí, co začínající učitelé opravdu potřebují. Poskytují zjednodušený návod, jak postupovat v adaptačním období, protože nedostatečná praxe v průběhu studia nepřipraví učitele na všechny aspekty náročné práce ve třídě.