- Jak se dostat do budovy knihovny na adrese Jeruzalémská 12, Praha1?
- Jak se mohu registrovat?
- Zapomněl jsem heslo pro přihlášení do online katalogu.
- Do kdy si musím vyzvednout objednané absenční výpůjčky?
- Proč není u článků tlačítko Objednat?
- Jak poznám, že už mám ve studovně připravené prezenční výpůjčky a jak dlouho si je tam mohu nechat?
- Potřeboval bych starší časopis, ale nemohu ho najít ve vašem katalogu. Skutečně ho nemáte?
- Píšu odbornou práci, ale nedaří se mi najít knihy a články na dané téma. Co mám dělat?
- Proč mám platit za rezervaci, kterou už nechci?
Jak se dostat do budovy knihovny na adrese Jeruzalémská 12, Praha 1?
Pro vstup do budovy použijte svůj čtenářský průkaz nebo náš čárový kód vlepený vevnitř v knize, který naskenujete na čtečce čárového kódu na panelu vpravo dole. Nebo použijte námi zaregistrovanou čipovou kartu (Opencard, Lítačku apod.), kterou přiložíte ke čtečce RFID na panelu vlevo dole. V případě, že ještě nemáte povolen vstup těmito způsoby, prosíme, ZVOŇTE. Půjčovnu i studovny najdete ve 2. patře.
Důležité: Uživatelé s kočárkem nebo na vozíčku zazvoňte, otevřeme vám velké dveře.
Letáček s návodem pro vstup do budovy (pdf)
Video návod na vstup do budovy
Jak se mohu registrovat?
Osobně přímo v knihovně (je nutné mít s sebou doklad o totožnosti, doklad umožňující studentskou slevu, hotovost k zaplacení registračního poplatku) nebo online pomocí Předregistrace, kdy je nutné do tří dnů osobně do knihovny přijít a doplnit registraci, vyzvednout si průkaz a zaplatit registrační poplatek.
Zapomněl jsem heslo pro přihlášení do online katalogu
Můžete použít odkaz v online katalogu „Zapomenuté heslo“ a nebo přijďte do knihovny, kde si ho znovu nastavíte. Není dovoleno použít Předregistraci při zapomenutí hesla (došlo by ke zdvojení účtu uživatele).
Do kdy si musím vyzvednout objednané absenční výpůjčky?
Objednané publikace si musíte vyzvednout do tří pracovních dnů ode dne objednání. Výjimkou jsou publikace uložené v mimopražském depozitáři (status publikace v online katalogu = Depozitář), do kterého se jezdí 1x týdně v úterý, a publikace jsou po přivezení připravené pro uživatele k vyzvednutí následujících 14 dnů.
Proč není u článků tlačítko Objednat?
Až na výjimky nearchivujeme jednotlivé články, ale celé ročníky časopisů. Proto si nejdříve musíte v našem katalogu najít časopis, ve kterém byl článek otištěn. Pokud časopis neleží přímo ve studovně, najdete tlačítko objednat vedle jednotlivých ročníků.
Jak poznám, že už mám ve studovně připravené prezenční výpůjčky a jak dlouho si je tam mohu nechat?
Dozvíte se to z vašeho čtenářského účtu. Objednávky zmizí a místo nich se objeví prezenční výpůjčky. Knihy, časopisy nebo výroční zprávy vám ve studovně ponecháme 1 měsíc.
Potřeboval bych starší časopis, ale nemohu ho najít ve vašem katalogu. Skutečně ho nemáte?
Pošlete e-mail s dotazem do studovny. Uveďte název, rok a ročník časopisu, který hledáte. Je možné, že časopis ještě není vyhledatelný v katalogu, ale my ho vlastníme.
Píšu odbornou práci, ale nedaří se mi najít knihy a články na dané téma. Co mám dělat?
Knihovna poskytuje rešeršní služby. Za malý poplatek získáte seznam, který si můžete nechat zaslat na e-mailovou adresu či vytisknout.
Proč mám platit za rezervaci, kterou už nechci?
Rezervace je služba placená, která se účtuje při jejím splnění – tedy oznámení o rezervování knihovního dokumentu pro daného čtenáře. Uživatel má možnost rezervaci zrušit pouze předem před jejím splněním ve svém Účtu v online katalogu a pak ji neplatí.